Monday, November 30, 2015

The Chance U Never Know

Kuat sgt perasaan ini dtg. Bila difikirkan Allah telah mengabulkan satu permintaan aku setelah 4 tahun aku tunggu peluang tu. Aku tak mampu utk tepis. Aku tak mampu utk say no utk peluang ini. Bahagianya bila dtg, dan aku masih mengharap supaya bahagia ini akan kekal. Tp aku sedar semua tu agak mustahil. Tidak mengapalah hati, bertemu dgn dia sudah ckup utk aku rasa lega dan sedikit senang. Jgn meminta lebih wahai hati nnti kau jugak akan terluka. Redha pd takdirNya. 

Banyak kali aku cuba. Jiwa dan hati tak mampu lagi melupakan. Masih berharap kenangan lalu. Aku tak mampu lagi utk berkata tidak. Jauh dlm hati ni aku masih lagi mengharapkan. Tp aku perlu redha. Aku mampu kuat ke? 

Berharga nya waktu peluang itu. Senyuman itu, bau itu. Mmg betol terpahat dekat hati. Kalau dlm dunia ni ada mesin utk berhentikan waktu, alangkah bahagianya. Dapat melihat berada di depan mata. Walauapa pun kejadiannya aku kena terima. Bukan aku. Bukan aku. Jika takdir satu hari nanti berpihak pd insan lain, aku kuat ke? Aku tabah ke? 

Biarlah aku rasa bahagia ini walaupun aku tahu ianya sekadar sebentar. Aku masih mengharapkan lagi kebahagiaan ini tak akan pudar. Hati ni belum ckup lagi puas utk melihat dan mencari peluang itu. Jgn risau aku akan terus mengingatkan hati ni supaya jgn leka berharap dan letakkan kepercayaan tentang ini pd Nya.


Aku masih merindui dia. Aku masih mahu lagi melihat senyuman dia.

No comments:

Post a Comment